Problemy podczas nauki zdalnej z Microsoft Teams

Microsoft Teams to zestaw narzędzi do służących do pracy zespołowej. Oprogramowanie zyskało na popularności w czasach pandemii Covid-19, kiedy oprócz pracy zdalnej, wykorzystywane jest przez wiele szkół do nauki online. Popularność wiąże się jednak z koniecznością wytrzymania przez chmurę Microsoft znacznie większego obciążenia niż przed pandemią, a to wiąże się ze sporadycznie pojawiającymi się problemami, które zgłaszają użytkownicy MS Teams.

Awaria mikrofonów MS Teams - nauka zdalna

Taki właśnie problem pojawił się w okolicach połowy stycznia 2021 roku. Utrudnienia komunikacji dotyczyły głównie głosu – część osób nie słyszała innych rozmówców, inni zgłaszali nagle pojawiające  się problemy z mikrofonem. Oprócz tego pojawiały się sporadyczne problemy z brakiem możliwości dołączenia do spotkania, losowe odrzucanie połączeń i kłopoty z logowaniem do samej aplikacji. Zgłoszenia napływały od wczesnych godzin porannych, ale Microsoft stanął na wysokości zadania i rozwiązał problemy w kilka godzin. Niemniej jednak nie było innej możliwości, jak uzbroić się w cierpliwość i poczekać, aż działanie aplikacji wróci do normy.

Takie sytuacje, jak ta z połowy stycznia 2021, zdarzają się na szczęście incydentalnie. Warto zwrócić jednak uwagę, że problemy z dźwiękiem w aplikacjach do zdalnych konferencji, wykorzystywanych bardzo często również do prowadzenia lekcji online, wcale nie muszą być spowodowane przez przypadkowe awarie usług Microsoft. Zdecydowanie częściej zdarza się, że nieodpowiednia konfiguracja mikrofonu i kamery, która faktycznie może być kłopotliwa w Windows 10, prowadzi do zablokowania dostępu do mikrofonu i kamery dla wybranych aplikacji. Fakt, że ustawienie w najnowszym aktualnie systemie operacyjnym Microsoft są rozrzucone w wielu miejscach, może budzić frustrację u mniej zaawansowanych użytkowników komputera. Dodatkowo czasami zdarza się sytuacja, że w nowych laptopach brakuje sterowników, a ich instalacja wykracza poza możliwości i wiedzą standardowego użytkownika komputera. Często również zdarzają się sytuacje, kiedy razem z laptopem otrzymujemy od producenta pakiet oprogramowania, który teoretycznie powinien ułatwiać pracę, a którego w praktyce niewiele osób używa, przynajmniej nie świadomie. Zdarza się jednak, że ma on ustawione skróty klawiszowe, które powodują np. wyłączenie kamery czy mikrofonu po naciśnięciu, często zupełnie przypadkiem, odpowiedniej kombinacji klawiszy. To bardzo częsty przypadek „awarii kamery lub mikrofonu”, której rozwiązanie wymaga wciśnięcia raz jeszcze tej samej konfiguracji klawiszy….trzeba jedynie tą kombinację znać! Tylko!

Jeżeli natkniesz się na problemy z dźwiękiem lub obrazem podczas zdalnych lekcji lub pracy online, problemy nie ustąpią po kilku godzinach, zgłoś się do naszego serwisu komputerowego. Nasz technik zdiagnozuje problem i zaproponuje optymalne rozwiązanie, a Ty unikniesz nerwów i straconego czasu.