Odzyskiwanie danych

odzyskiwanie danych świdnica

Utracone dane z komputera?

Ktoś prawdopodobnie wykradł i skasował poufne pliki?

Jedną ze specjalności naszego zespołu, oprócz pomocy zdalnej i serwisu komputerowego jest odzyskiwanie danych z komputerów, notebooków (laptopów), kart pamięci flash, dysków przenośnych oraz pendrive’ów.

W Naszej ofercie odzyskiwania danych znajdziesz:

  • odzyskiwanie danych z dysków twardych ATA/SATA – 2,5 i 3,5 cala
  • odzyskiwanie dokumentów (Word, Excel, Power Point itp.)
  • odzyskiwanie skompresowanych plików (ZIP, RAR, itp.)
  • odzyskiwanie kontaktów i ustawień programów pocztowych,
  • odzyskiwanie zdjęć z kart pamięci SD, CF, MMC, MMS i innych
  • odzyskiwanie skasowanych danych
  • odzyskiwanie danych po sformatowaniu lub/i skasowaniu dysku

Co zrobić jeżeli dane zostały utracone?

Nie panikować! Reagować, ponieważ czas w takich przypadkach jest bardzo ważny!

Im dłuższa jest zwłoka tym istnieją mniejsze szanse, że dane z Twojego dysku zostaną odzyskane.

Jeśli zauważyłeś, że Twój dysk dziwnie pracuje, podejrzewasz, że dane zostały usunięte lub usunąłeś dane przez przypadek nie ma co wpadać w panikę, bardzo ważną rzeczą jest, żeby nie używać dalej danego nośnika (dysku, pendriva, itp.).

Urządzenie lub dysk należy wyłączyć i skontaktować się z Naszym serwisem. Próby dalszego używania urządzenia lub samodzielnego odzyskiwania danych mogą utrudnić, a wręcz uniemożliwić odzyskanie Twoich danych.

Kilka przydatnych wskazówek odnośnie tego co robić, jeżeli podejrzewasz, że dane zostały bezpowrotnie utracone:

  1. Jeśli do utraty danych (plików, zdjęć itp.) doszło na komputerze, z którego aktualnie czytasz te informacje zadzwoń +48 74 307 03 38,
    wyłącz komputer, a jeśli to notebook/laptop wyjmij dodatkowo baterię.
  2. Zapisz wszystkie informacje jakie pamiętasz – nazwę katalogu lub pliku, który chcesz odzyskać, jaki masz system operacyjny i w jaki sposób doszło do utraty danych (przypadkowe skasowanie, upadek, zalanie).
  3. Jeśli Twój dysk dziwnie się zachowuje – długo odczytuje dane, wydaje dziwne odgłosy typu: stukanie, chrobotanie, klikanie – wyłącz komputer.
  4. Dostarcz do nas nośnik, z którego chcesz odzyskać dane (wcześniej kontaktując się z nami).

Jak tylko nośnik/napęd do nas dotrze, przystąpimy do analizy danych, która da nam informację ostanie nośnika i danych znajdujących się na nim.
Wtedy podejmiesz decyzję dotyczącą odzyskiwania Twoich danych.

Pytania i odpowiedzi dotyczące odzyskiwania danych

Jak wygląda proces odzyskiwania danych?

Nośnik z uszkodzonymi / utraconymi danymi dostarczony do SITEC24.pl poddawany jest analizie, która określa rodzaj uszkodzenia oraz szanse na odzyskanie danych. Na tej podstawie szacowany jest koszt usługi.

Akceptacja warunków przedstawionych w analizie rozpoczyna właściwy proces odzyskiwania danych, który może potrwać nawet kilka – kilkanaście dni – w zależności od wielkości i stopnia uszkodzenia nośnika.

W jakiej formie otrzymam odzyskane dane?

Odzyskane dane zapisywane są na zewnętrznym nośniku dostarczonym przez Klienta lub zakupionym u nas.

Co w przypadku, gdy cena wskazana w analizie okaże się za wysoka?

Nośnik odsyłany jest na wskazany przez Klienta adres lub odbierany osobiście z siedziby firmy. Klient nie ponosi żadnych kosztów z tytułu odzyskiwania danych, pokrywa jedynie koszt przesyłki kurierskiej.

Jak zapobiec utracie danych?

Chcąc uniknąć utraty danych, bardzo ważne jest systematyczne robienie kopii zapasowej swoich danych.

Jak długo moje dane są przechowywane?

Odzyskane dane przechowujemy nie dłużej niż 7 dni od dnia odbioru danych przez klienta. Po upływie tego czasu dane są bezpowrotnie kasowane.

Co robić w przypadku utraty danych?

Nie polecamy przede wszystkim działań na własną rękę. Utrata danych może być spowodowana wieloma czynnikami. Próbując samodzielnie odzyskać dane, często tylko pogarszamy sytuację. Priorytetem w takiej sytuacji jest określenie problemu i podjęcie właściwych działań.  W domowych warunkach ustalenie przyczyny awarii jest prawie niemożliwe.

Serwis IT Świdnica i okolice